miercuri, 16 februarie 2011

Ma voi intoarce sau I'll be back!

Am mai fost aici, acest blog a existat pentru cateva saptamani in 2008. Era atunci inspirat de o revolta fata de deciziile parlamentului coroborate cu cele ale Curtii Constitutionale si ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie fata de dosarele penale ale lui Adrian Nastase. Credeam ca singura optiune posibila pentru ca acest om sa ajunga sa fie judecat pe fond era sa nu mai ajunga in parlament si imi propuneam sa militez pentru asta. In afara de cateva postari prea multe lucruri concrete nu am facut, iar Nastase s-a reales intr-un colegiu bine decupat din Prahova unde probabil au curs pomenile electorale. Apoi am sters acest blog si chiar mi-a fost destul de greu sa imi amintesc astazi care era numele lui exact. Noroc ca prietenul meu Google nu m-a lasat nici de data asta si am dat de aceasta referinta: "Romanian political blogs". Un articol presentat la London School of Economics despre blogurile politice din Romania in care se vorbeste de acest blog, ce pot sa spun?, ma simt magulit.

Ce s-a schimbat de atunci?
Dosarele domnului Nastase sunt bine mersi, nu exista nici o sentinta in vreunul din ele, dar as putea zice ca exista o raza de speranta ca vor fi judecate pe fond pentru ca:
- legea Curtii Constitutionale a fost schimbata, iar o sesizare de neconstitutionalitate nu mai suspenda automat un proces; aceasta era o adevarata arma atomica de amanare a unui proces: in jur de 6-9 luni la fiecare astfel de sesizare;
- a fost adoptata si o lege a micii reforme in justitie care simplifica unele proceduri ca citarea si dreptul de acces la dosar; astfel sunt eliminate multe din armele de amanare pe motive de procedura a proceselor: martorii nu au fost citati corect, inculpatul nu are avocat, etc.;
Astfel intr-unul din aceste dosare s-a ajuns dupa cativa ani la inceperea audierii martorilor. Evolutia a doua din cele trei dosare ale domnului Nastase si a altor dosare de mare coruptie poate fi urmarita pe sectiunea Anticoruptie de pe Hotnews.ro.

Ce imi propun?
Reintoarcerea pe acest blog o fac nu pentru a continua monitorizarea domnului Nastase, las asta pe seama justitiei, ci din dorinta de a scrie despre ce se intampla in Romania in varii domenii ale societatii; despre ce cred eu ca e bine si ce cred ca e rau si despre cum am putea impinge lucrurile inainte, adica intr-o directie buna. Sau cum are zice James Bond: from Romania, with love.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu